A A A

Zdalne nauczanie od 12-19.10.2020

 

 

Drodzy Rodzice oraz Kochane Zaradne Pszczółki!

 

Poniżej przedstawiam moją propozycję do pracy w naszej grupie na czas od 12-19.10

Uzupełnijcie proszę w  książce „Karty pracy. Część 1” strony  56-67 

 

1. Wprowadzanie litery m i M

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 1, s. 20–21. Dziecko ogląda ilustrację.

Rodzic pyta:

Kto wrócił do domu?

Co Ada dała mamie?

Co robiły dzieci z tatą?

Jaką głoskę słyszymy na początku słowa mama? Dziecko wymieniają inne słowa, w których głoskę m słychać na początku, na końcu i w środku słowa.

Budowanie schematu słowa „mama”: dziecko dzieli na sylaby i na głoski.

Określanie rodzaju głoski m. Dziecko wymawiają głoskę m: długo: mmmyyy… krótko: m, m, m, m… Rodzic wyjaśnia, że głoska „m” jest spółgłoską. Wymawiamy ją krótko i oznaczamy kolorem niebieskim.

Budowanie schematu słowa „Marta”: dziecko dzieli na sylaby i na głoski.

Dziecko podaje imiona rozpoczynające się głoską m (Marek, Mela, Marta…).

Odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 1, s. 20−23.

Wodzenie palcem po literze m – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter m, M po śladach, a potem – samodzielnie. (Wcześniej dzieci kreślą litery m, M pisane w powietrzu, na dywanie, na plecach rodziców lub rodzeństwa).

Poproś rodzica o wysypanie kaszy na tackę, spróbujcie wspólnie na kaszy palcem napisać nowo poznaną literkę.

 

2. Słuchanie wiersza (zagadki) i jednoczesne rysowanie jego (jej) rozwiązania.

Dzieci rysują według tekstu zagadki.

 

Wygląda jak chmurka z ogonkiem jak rurka.

Ma kopytka, łebek mały, parę oczu, parę uszu.

Czy już wiesz, co to za zwierz?

 

• Rozmowa na temat wyglądu owcy i barana. Zdjęcia owcy i barana. Rodzic wyjaśnia, że najwięcej owiec hoduje się w górach. Wypasa się je na górskich łąkach zwanych halami. Owcami opiekują się tam młodzi pasterze, zwani juhasami, i starsi pasterze, zwani bacami. Juhasi i bacowie mieszkają wtedy na hali, w szałasach pasterskich zwanych bacówkami. Gdy owce podrosną i będą miały wystarczająco grubą sierść, zostają ostrzyżone. Z tego ostrzyżonego puchu przędzie się wełnę. Dzięki hodowli owiec mamy też mleko, skórę i mięso.

Rodzic pyta: − Czym różni się owca od barana? Które z nich daje mleko? − Jak nazywają się sery owcze? (Bryndza, oscypek).

• Oglądanie wełny owczej (lub wyrobu z niej). Szalik (czapka) z wełny owczej. Dzieci dotykają wełny, ściskają ją; określają, jaka jest (szorstka, drapiąca)

 

3. Praca plastyczna: ,,Wełniany obrazek''.

Potrzebne materiały: kartki z bloku technicznego, formatu A5, kartki z papieru kolorowego w formacie mniejszym niż biała kartka, pędzle, klej, wełna z różnych kolorach.

Dzieci dostają kartki z bloku technicznego (formatu A5), papier kolorowy w mniejszym formacie niż kartki, pędzle, kleje, wełnę w różnych kolorach.

- Naklejenie kolorowej kartki papieru na białą kartkę tak, żeby powstała biała ramka.

- Narysowanie na kolorowym papierze prostego wzoru (np.: słoneczka, kwiatka, samochodu…).

- Posmarowanie narysowanych linii wzoru klejem przy użyciu pędzla.

- Ułożenie wełny na linii wzoru i przyciśnięcie jej palcami. - Przedszkolaki pamiętajcie o uporządkowaniu swojego miejsca pracy.

 

4. Jeżeli macie taką możliwość wyjdźcie do ogrodu, by poobserwować przyrodę. Obserwujcie w jaki sposób zachowują się owady, czy ptaki. Jak zmienia się przyroda jesienią. Podczas obserwacji poproś dziecko, aby przeliczyło zauważone jesienne listki, ptaki lub drzewa.

5. Zabawy matematyczne.

„ Jesienne rytmy” – rodzic układa materiał przyrodniczy w określonej sekwencji np.: dwa żołędzie, kasztan, itd. zadaniem dziecka jest kontynuacja podanego rytmu.

 

„Jesienne rachunki”

– Pod drzewem leżały 2 kasztany, za chwilę spadły z drzewa jeszcze trzy kasztany. Ile kasztanów leży pod drzewem?

- Wiewiórka miała w koszu dwa żołędzie, podczas spaceru znalazła jeszcze cztery żołędzie. Ile żołędzi ma teraz?

- Na jednym drzewie były cztery listki a na drugim jeden liść. Ile liści jest na obu drzewach?

- Zosia znalazła pięć kasztanów, a od Gosi dostała jeszcze jeden kasztan. Ile kasztanów ma razem?

- Na drzewie było pięć kasztanów, kiedy zawiał wiatr dwa kasztany spadły na ziemię. Ile kasztanów zostało na drzewie?

- Krasnal Hałabała miał w kieszeni sześć żołędzi. Podczas spaceru zgubił trzy żołędzie. Ile żołędzi mu zostało?

 

 

6. Zabawy ruchowe

,,Części ciała''. Wskazywanie wymienionych części ciała u siebie, a potem – u rodzica. Dziecko z rodzicem, stają naprzeciwko siebie. Rodzic wymienia nazwy części ciała, a dzieci wskazują je najpierw u siebie, a potem – u rodzica Np. − Pokaż ramiona, kolana, szyję, czoło, łydki… u siebie, a potem u rodzica.

,,Uwaga! Zdjęcie''! Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Uwaga! Zdjęcie! Zatrzymuje się i pozuje do zdjęcia.

„Lewa-prawa” Należy wykonać kilka podskoków, by przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na tę rękę- informujemy - to lewa ręka. Zobaczymy co mamy po lewej stronie? (lewe ucho, oko, itp.) Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką – frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce).

 

7. Posłuchaj piosenkę i spróbuj zaśpiewać razem z rodzicami:

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4&ab_channel=BLI%C5%BBEJPRZEDSZKOLA