Projekt edukacyjny "Sensomyski" to inicjatywa mająca na celu rozwijanie u dzieci i młodzieży umiejętności związanych z percepcją sensoryczną, kreatywnością oraz rozumieniem otaczającego świata poprzez praktyczne zajęcia i eksperymenty. Jako grupa przeprowadziliśmy osiem wyzwań – po dwie na każdą porę roku. Jesienią stworzyłam „jesienną ścieżkę sensoryczną” to specjalnie przygotowana przestrzeń, która angażowała zmysły dziecka poprzez różnorodne bodźce związane z jesienią. Obejmowała elementy, które pobudzają dotyk, wzrok, słuch, węch i smak, a także wspierają rozwój motoryczny i poznawczy. Jesienna ścieżka sensoryczna miała na celu: rozwijanie percepcji sensorycznej, stymulowanie zmysłów poprzez różnorodne bodźce, co wspiera integrację sensoryczną. Wspieranie rozwoju motorycznego: poprawa koordynacji ruchowej, motoryki małej i dużej poprzez aktywności na ścieżce. Rozwijanie umiejętności poznawczych: rozpoznawanie kolorów, tekstur i zapachów charakterystycznych dla jesieni.
Wspieranie kreatywności i wyobraźni: inspirowanie do tworzenia i odczuwania jesiennej atmosfery. Wzmacnianie koncentracji i uwagi: angażowanie dzieci w różnorodne zadania sensoryczne, które wymagają skupienia. Promowanie współpracy i komunikacji: zachęcanie do wspólnej zabawy i wymiany wrażeń z innymi dziećmi. Drugim jesiennym wyzwaniem było tworzenie z dyni ozdobnych: myszek i kotów, które brały udział w konkursie na najlepszą ,,instalację z dynią”. Zimowe wyzwanie odbyło się na dworze- lepiliśmy bałwana, drugim zadaniem było wykonanie choinki sensorycznej, podczas warsztatów zorganizowanych dla rodziców. Wiosną zasadziliśmy przedszkolny ogródek : koperek oraz szczypiorek, aby panie kucharki mogły dodawać je do naszych obiadów oraz taki mini ogródek w sali przedszkolnej: rzeżuchę na wielkanocny stół oraz pszenicę dla kur. Latem lepiliśmy babki i zamki w piaskownicy na placu przedszkolnym.
Główne cele projektu było:
- rozbudzanie ciekawości i kreatywności uczniów,
- doskonalenie rozpoznawania i interpretacji bodźców sensorycznych,
- wspieranie rozwoju poznawczego i emocjonalnego,
- promowanie integracji i współpracy w grupie